רבני ירושלים קוראים: "למנוע כינוס המסיון בשבועות, בכל מחיר"

אברהם זילבר 1 Comment on רבני ירושלים קוראים: "למנוע כינוס המסיון בשבועות, בכל מחיר"
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on תיעוד חדש מהחטופים; תקיפות בחאן יונס וחילופי אש בצפון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במכתב שמתפרסם בימים אלו ע"י רב העיר העתיקה הגאון רבי אביגדור נבנצל בעקבות תכניות המסיון לקיים כינוס שמד ענק באיצטדיון 'ארנה' בירושלים בעיצומו של חג השבועות קוראים הרבנים לעשות כל שניתן לבטל הכינוס המתוכנן.

במכתב שאליו הצטרפו גדולי הרבנים בירושלים ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה מרן רבי שלום כהן שליט"א כותב הרב נבנצל: "ליבי יחיל בקרבי, כאשר הראוני כי ח"ו יש בכוונת עיריית ירושלים לאפדר לערוך כנס של נוצרים ומיסיונרים בירושלים עיר הקודש בעצם חג השבועות, וכוונתם ומגמתם להעביר יהודים על דת, רחמנא ליצלן".

ממשיך הרב במכתב הכאוב:"ואיך אשא דומיה לנפשי, ומעי חמרמרו, ולכן אני מבקש ומתחנן לכל הנוגעים בדבר הן במישרין והן בעקיפין שיעשו ככל אשר בידם, ולמעלה מזה, למנוע מכינוס רשעים זה להתקיים, וחס ושלום מחילול כבוד שמו יתברך".

"וכאשר ידענו כי במקום אשר מסרו נפשם חפץ ה' הצליח שלא להפק זממם, ויה"ר שיערה ה' רוח ממרום ללמד תועים בינה ולהשיבם אל צור מחצבתם עד יקויים בנו מקרא שכתוב ויהי בימים ההם אשפוך את רוחי על כל בשר וגו' ". מסיים הרב במכתבו שאליו כאמור הצטרפו גדולי התורה.

בתוך כך ארגון 'יד לאחים' מוציא גם הוא מכתב בו הוא קורא לכל היהודים אשר בעוד מספר ימים לעת זמן מתן תורתנו, יהדהדו באזנינו דברות הנצח אשר נמסרו לעם ישראל בהר סיני, בה בשעה אמור להתקיים הכינוס המדובר, בו ישתתפו בכירי המיסיונרים מהארץ ומרחבי תבל, ועל כולנו מוטלת האחריות לפעול לביטול כינוס השמד ולהסיר הקטרוג מעם ישראל.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אחד המשתתפים בכנס הינו וויין הילסדן המשמש כשליח מיסיון עבור הכנסייה הפנטקוסטלית של קנדה.
    בעוד שבועיים, נציין 53 תלייתו של צורר היהודים אדולף אייכמן יימח שמו. אייכמן עמד בקשר מיוחד עם מי שהיה בתפקידו של הילסדן בעבר, וויליאם הול.
    וויליאם הול ביקש מהרשויות הישראליות לאפשר לו גישה לרוצח ההמונים. אייכמן לא רצה לראות איש דת, אך בסופו של דבר הסכים להיפגש עם הול. הול ביקר את אייכמן בכלא ארבע עשרה פעמים וגם נכח בהוצאתו להורג. במהלך פגישותיהם הול ניסה לשכנע את אייכמן על אמתותה של הברית החדשה. הרשויות הישראליות, בפרט אריה ניר, ניצב בתי הסוהר, שיתפו פעולה באופן מלא עם הול. מצדו, ניר קיווה שהול ישמש כעד לתנאי הטובים שהממשלה העניקה לאייכמן.
    על פי דיווחו של הול, אייכמן לא הביע חרטה עד לדקות האחרונות של חייו והמשיך לאחוז באידאולוגיה הנאצית. עם החבל מסביב לצווארו של אייכמן, הול עדיין ניסה לשכנע אותו לקבל את ישוע. אייכמן מלמל: "ישוע". מאוחר יותר בראיונות עם התקשורת, הול טען כי אם אייכמן קיבל אכן את ישו כמושיע האישי שלו, אז הוא "נושע" – כלומר יש לו מקום בגן העדן – מכיוון שהקרבה של ישו על הצלב כיפרה על כל העבירות של כל פושע המתחרט ומחליט להאמין בו. מצד שני, מיליוני יהודים שהנאצים רצחו בתקופת השואה ומתו מבלי לקבל את ישו כמושיעם, נידונו לחיי נצח בגיהינום.
    דעתו של הול התקבלה בזעזוע בישראל וגרמה להלם ולשאט נפש. הוא איבד את היחסיים הטובים עם הממסד הישראלי. הול עזב את ישראל זמן קצר לאחר מכן וחזר לקנדה.
    וכל מילה נוספת מיותרת…